SchalkGSM: “Eerlijkheid en klantvriendelijkheid staan bij ons voorop.” – Winkelcentrum Schalkwijk

SchalkGSM: “Eerlijkheid en klantvriendelijkheid staan bij ons voorop.”

SchalkGSM: “Eerlijkheid en klantvriendelijkheid staan bij ons voorop.”

Yunus Buyukemre (23) ontpopte zich achter de toonbank bij Schalk GSM van verlegen jongen tot leidinggevende. Die ervaring biedt hij nu ook graag andere verkopers in spé.

‘Schalk GSM draait om reparaties van smartphones, tablets, laptops en computers. Mijn ouders startten deze winkel in 2008 voor onze toekomst. Zelf hadden wij niks met telefoons te maken. We liepen met de oudste mobieltjes rond en wisten er eigenlijk niks vanaf, maar het was -en is nog steeds- een goede markt. We hebben zes personeelsleden en elke stagiair komt hier meteen in dienst.

Ons winkeltje van 48 vierkante meter loopt, ondanks het gebrek aan opslagruimte, ontzettend goed. Op zaterdag staat er een rij buiten en die drukte zorgt voor nog meer drukte. Eerlijkheid en klantvriendelijkheid staan bij ons voorop. Dat leren we ons personeel ook aan. Ook als het een probleem van de klant betreft, geven we de klant gelijk. Hierdoor blijft onze klantenkring groeien. We verlenen veel gratis diensten, wat reken je voor het knippen van een simkaart of het aanmaken van een Apple ID? Ik zou het serieus niet weten. Het kost mij alleen mijn tijd.

 Vanaf jongs af aan werk ik mee in de winkel en vroeger vond ik het verschrikkelijk. Ik had last van behoorlijke faalangst. Op school had ik dat al. Ik kon geen spreekbeurt geven en durfde niemand aan te spreken. Als er een klant de winkel binnenkwam, dook ik weg. Daarom keek ik lange tijd naar mijn moeder. Zij was volledig zichzelf in het contact met klanten. Op een gegeven moment dacht ik, wat als ik me gewoon als een verkoper ga gedragen? Eerst was het een toneelstukje, maar door de tijd heen ben ik veel opener geworden.

 Op het moment hebben we een stagiaire in wie ik mezelf in herken. Na de kennismaking, ging ik naar mijn moeder en legde de situatie aan haar voor. Ik zei: “Mam, ik heb een stagiaire en hij is een kopie van mijzelf.” Toen zei zij: “Gun hem de ervaring die jij ook hebt gehad.” Ook met hem gaat het nu heel goed.’


Fotografie: www.daanruijter.com – Tekst: www.johannanolet.nl

 
Reacties